Najsuvremenija tehnologija: INA kanalno remenje
Za razliku od klasičnog klinastog remenja, kanalno remenje karakterizira plosnata geometrija s višestrukim paralelnim kanalima – koji se kod određenih izvedbi smještaju i s obje strane profila.
Prednosti:
• Višestruko ojačana struktura
• Omogućen prijenos većih sila
• Omogućeno podnošenje većih opterećenja
• Veća fleksibilnost
• Podnošenje oštrijih obuhvatnih i zaokretnih kutova
• Mogućnost istovremenog pokretanja više agregata u skučenom prostoru
Pomoć kod odabira i ugradnje: Standardizirane oznake INA remenja
INA kanalno remenje dostupno je u velikom broju različitih izvedbi tipova, širina i duljina, čime je osigurana pokrivenost najrazličitijih modela i tipova automobila. Ukupna širina i broj kanala ovise o veličini okretnog momenta koji se prenosi.
Sve izvedbe INA remenja označene su detaljnim oznakama koje omogućavaju brzu i pouzdanu identifikaciju te doprinose izbjegavanju pogrešaka povezanih s pogrešnim odabirom proizvoda.
Vodeća površina remena izrađena je od specijalne vrste tehničke, etilen-propilen-termopolimer gume (engl. EPDM), visoko-otporne na trošenje i habanje.
Za maksimalnu otpornost na razvlačenje i produljenje, struktura remenja ojačava se korištenjem upletenih vlakana izrađenih iz poliestera ili aramida.
Prijenos gibanja ostvaruje se uslijed trenja između dodirnih površina remena i remenica pomoćnih agregata.
Objašnjenje šifriranja
Broj kanala
Duljina remena (u mm)
Skraćenica: Remen pomoćnih agregata (engl. FEAD)
Tip remena
FB 6 XX 1880
Moguće oznake tipa:
PK XPK APK DPK EPK
PK = standard: | X = ekstra: | A = BAS (engl. battery alternator starter): | D = dvostruki: | E = elastični: |
Za klasične izvedbe remenih pogona | Za složene izvedbe remenih pogona | Za izvedbe remenih pogona s alternator-generatorom | Za kompaktne izvedbe remenih pogona | Za izvedbe remenih pogona bez zateznih remenica |
Za sve klasične i start-stop izvedbe remenih pogona (za motore koji se pokreću klasičnim elektropokretačima) | Specijalne izvedbe, npr. s aramid vlaknima ili s vodećim površinama od specijalnih materijala Za start-stop izvedbe remenih pogona (za motore koji se pokreću klasičnim elektropokretačima) Za rad u uvjetima manjih otklona i učestalih promjena opterećenja | Omogućavaju pokretanje motora bez vibracija i šumova, tijekom cijelog životnog vijeka | Remenje s obostranim profilom kanala Omogućavaju pogon agregata s obje strane profila remena | Za posebne izvedbe zateznih komponenti i dugotrajno održavanje potrebne napetosti Za postupak montaže potrebno je korištenje specijalnih alata |
U kvaliteti prve ugradnje: INA pogonsko remenje
INA asortiman uključuje široki raspon ponude visoko-kvalitetnog klinastog i kanalnog remenja.
INA klinasto remenje
Ugrađuje se u svega 5 % novih automobila, ali predstavlja važan dio ponude za starija vozila.
INA kanalno remenje
Dostupno u velikom broju različitih izvedbi tipova, širina i duljina.
INA FEAD KIT
Rješenja za popravke pogona pomoćnih agregata. Sadrže sve pojedinačne komponente potrebne za cjelovite popravke (prilagođene za pojedinačne izvedbe vozila).
Izložen sve većim opterećenjima: Pogon pomoćnih agregata
Povećanje razine udobnosti i komfora vozača, kao i sve stroži propisi kojima se ograničava emisija CO2, u velikoj su mjeri utjecali na razvoj današnjih izvedbi pogona pomoćnih agregata:
• Korištenje velikog broja pogonjenih agregata – poput pumpe vode, kompresora rashladnog uređaja, pumpe servo upravljača i alternatora.
• Smanjivanje radnih zapremina cilindara i vanjskih dimenzija motora, rezultira povećanjem složenosti i veličine opterećenja remenih pogona.
• Povećanje veličine oscilacija i vibracija zahtijeva upotrebu prigušnih mehanizama.
Klasično klinasto remenje ne može se nositi sa svim zahtjevima suvremenih motora sa složenim pogonima pomoćnih agregata. Napredak tehnologije omogućio je prijelaz s klinastog na više-kanalno remenje, kakvo se ugrađuje u 95 % novih, suvremenih automobila.
Povijesni pregled razvoja pogona pomoćnih agregata
Suvremena izvedba pogona pomoćnih agregata
Kompresor rashladnog uređaja, pumpa servo upravljača, alternator-generator za 48-V sustave – pogoni pomoćnih agregata izloženi su značajno pojačanim naprezanjima.
1990-te
Pogon pomoćnih agregata dodatno se opterećuje dodavanjem kompresora rashladnog uređaja.
1970-te
Osim alternatora, remenje pokreće i pumpu vode te pumpu servo upravljača.
1960-te
Koljenasto vratilo preko klinastog remena pokreće alternator.
Za više informacija i tehničkih sadržaja posjetite: www.repxpert.com