Gume za motocikle vrlo su specifičan proizvod, a pogrešnim odabirom možete dovesti u opasnost sebe i druge sudionike u prometu. Donosimo nekoliko važnih savjeta koji vas mogu spasiti od nevolje.
Proces pravilnog odabira gume za motorizirane dvokotače vrlo je složen. Za razliku od automobila i ostalih vozila na četiri i više kotača, motocikli i skuteri imaju kontaktnu površinu između guma i asfalta površine usporedive s dvjema većim kovanicama. Primjera radi, na automobilu ista površina ispod svakog kotača pokriva oko 25 cm² i kut prianjanja je gotovo uvijek isti. Odnosno, ne treba zaboraviti da se motocikli i skuteri naginju čak do 50° u slučaju cestovnih izvedenica, odnosno čak do 64° u slučaju natjecateljskih MotoGP motocikala.
No, isto tako, gume za te motocikle su i konstruirane kako bi omogućile maksimalno prianjanje pri takvim nagibima. Međutim, ako je o motociklu starije generacije riječ, koji nije opremljen ABS-om i kontrolom proklizavanja, važno je imati što novije gume koje prije svega odgovaraju vašem stilu vožnje.
Drugim riječima, posjedujete li sportski motocikl, a vaše je vozačko iskustvo skromno i nemate naglašeno sportske aspiracije, radije se odlučite za gumu iz touring, odnosno sport-touring segmenta. Za razliku od guma iz segmenta hypersport, koje su u suštini trkaće gume s cestovnom homologacijom. Touring gume imaju nižu radnu temperaturu i bolje se ponašaju u kišnim uvjetima, što ih čini sigurnijima jer u svakodnevici neće uvijek postići radnu temperaturu. Posve je pogrešno mišljenje da ćete sa sportskim gumama biti brži, to jednostavno nije istina. Brzinu donosi vozačka vještina i nikada ne treba zaboraviti da cesta nije pista.
1. Gume ne kupujete za motocikl nego sebe bez obzira kakav motocikl vozite, gume birajte sukladno vašem stilu vožnje. Nema ništa pogrešno u tome da vaš motocikl od 150 kS opremite touring gumama. To je posve ispravna odluka ako vozite lakšim tempom jer se takve gume brže zagrijavaju i imaju nižu radnu temperaturu, a istovremeno su sigurnije na kiši i tijekom hladnijeg vremena.
2. Sportske gume se puno brže troše. Moderne gume za motocikle su visokotehnološki proizvod i njihova je proizvodnja vrlo složena i skupa, a cijenu plaća krajnji kupac. U prosjeku, sportske gume na snažnim motociklima će izdržati oko 5000 km, nakon čega im rapidno opadaju performanse. Budući da set premium guma košta najmanje 2000 kn, ispada kako je ovo – skup sport. Zato je guma iz sporttouring segmenta mudrija kupnja, jer set može potrajati barem 15.000 km.
3. Ne eksperimentirajte s dimenzijama. Svaki skuter, odnosno motocikl, ima samo jednu dimenziju gume koja je tvornički homologirana i odobrena za uporabu. Za razliku od automobila, koji ugradnjom širih guma u pravilu ostvaruju više gripa, ugradnja širih (ili užih) guma na motociklu može ozbiljno kompromitirati sigurnost. A budite sigurni da ćete imati velikih problema na tehničkom pregledu.
4. Sa sportskim gumama nećete biti brži. Sve su gume crne, ali nisu sve jednake. Da bi sportska, odnosno hipersportska guma dala najbolje od sebe, potrebno ju je voziti u visokom tempu kako bi postigla radnu temperaturu koja je visoka, što je teško postići na cesti. S druge strane, u prohladnim jutrima i na kiši takva guma može iznenadno proklizati i uzrokovati pad. touring gume su bolji izbor za smirenije vozače koji motocikl voze gotovo cijelu godinu.
5. Gume uvijek mijenjajte u paru. Stražnja guma troši se brže nego prednja, ali odstupanja nisu izrazito velika. Gume uvijek mijenjajte u paru i ne kombinirajte one iz drugih segmenata, već se odlučite za jedan set od jednog proizvođača. Samo tako ćete osigurati ujednačene performanse i jednaku razinu gripa na prednjem i stražnjem kotaču, što je presudno za sigurnost.