Kriza je aktualnost, a za tehnološku prilagodbu imamo desetljeće
Nakon velike tehnološke konferencije u proljeće i one ljetne koja se bavila izazovima u nabavi, posljednja T1 Meetup konferencija Tokić Grupe otvorila je važna pitanja na temu prodaje u društvu vodećih svjetskih brendova kao što su ATE, Continental, Exide i Valeo, ali i uz iskustva eksperata Tokića i Bartoga
Uz auditorij od 250 zaposlenika Tokić Grupe, ali i live prijenos, u tehničkom centru Renaulta u Mirnoj Peči u Sloveniji, nedaleko od upravne zgrade Bartoga, održana je 4. T1 Meetup konferencija. Tematski koncipirana u kontekstu aktualnih tržišnih izazova otvorila je brojna pitanja koja se tiču prodajnih aktivnosti, ali i samih vozača kao krajnjih kupaca rezervnih dijelova. Upravo u vrijeme cjenovnih oscilacija automobilskog aftermarket tržišta, ali i Automechanike kao najvećeg sajma dobavljača autoindustrije, izlagači Tokića, Bartoga i inozemni partneri kroz svoja izlaganja ponudili su precizna promišljanja aktualnog stanja, ali i prognoze razvoja domaćeg, regionalnog, pa i globalnog tržišta autodijelova.
Nepredvidljivost uz optimizam
Posve je jasno, iako se nakon COVID-19 krize nazire početak optimističnijeg razdoblja za poslovanje, kako se posljedice na lance nabave i dalje osjećaju. Štoviše, na oscilacije u cijenama značajno utječe situacija u Ukrajini, a svakako i rast cijena energenata te sirovina. Preciznim dugoročnim prognozama ne pomažu ni oscilacije u cijenama transporta koje, iako pojeftinjuju, povlače i različite reakcije dobavljača zbog nagomilanih zaliha, u nekim slučajevima i skupih, ili pripreme na povratak kineskih brendova. Nepredvidljivost je zato i dalje snažno prisutna na globalnom tržištu. Međutim, postoje i temelji za optimizam, a oni počivaju na dubinskom upoznavanju situacije, vještinama i ekspertizi pa onda na izvrsnoj komunikaciji kakvoj smo svjedočili na posljednjem T1 Meetupu.
Šahovski pristup
Paralelna digitalna transformacija, koja je kroz protekle dvije godine zatvorenog COVID-19 poslovanja dobila vjetar u leđa, također je neizostavna varijabla u razvoju svakog proizvođača, dobavljača, pa i distributera. A kao da to nije dovoljno, razvojna jednadžba je dodatno otežana ekološko-elektrifikacijskom inicijativom koja automobilsko tržište intenzivno priprema na dolazak električnih automobila. Balansiranje između svih tih okolnosti nipošto nije jednostavno, no kreira se zajednički zaključak kojeg polako postaje svjestan i svaki vozač: „Prvi koraci digitalizacije nikada se ne čine toliko atraktivnima, ali transformacija uvijek dolazi progresivno pa oni koji se prilagode, stvarajući dodatnu vrijednost kroz održivo poslovanje, stvorit će svoj prostor na tržištu i zadržati kupca. Promjena je neizbježna, a tko želi uspjeti s adaptacijom mora početi odmah povlačiti poteze uz promišljanje sljedećih. Baš kao u šahu.“
Sve je moguće, ali ništa bez ljudi
U kakvoj će atmosferi konferencija proći postalo je jasno već nakon obraćanja Uprave, odnosno nakon prvih prezentacija. Kolege iz Bartoga, direktor maloprodaje Igor Slatinek i izvršni direktor veleprodaje Primož Ramovš, ljestvicu su podigli vrlo visoko, a nakon prezentacija izlagača (ATE, Continental, Exide i Valeo) nastavio je i Tokić tim predvođen izvršnim direktorima prodaje Marijom Jurišićem i Kristianom Pavkovićem, a zatim i direktorom izvoza Zoranom Žeželjem, da bi izlaganja zaključio Zvonko Bajcer, izvršni direktor specijalnih kanala prodaje.
Uz obraćanje Uprave i čestitke na rezultatima, vesela okolnost je bila i velik broj zaposlenika koji slave rođendan u vrijeme održavanja konferencije. A naravno, to se nije zaboravilo…