Iako čini tek četvrtinu knjigovodstvenih isprava uobičajenih u poslovanju neke tvrtke račun je ipak najrašireniji dokument s kojim se susrećemo. Zamjenom papirnatih u elektroničke račune mijenjamo niz nekorisnih radnih procesa koji su prepoznati kao najveći generatori troška kako na strani izdavatelja tako i na strani primatelja računa. Već više od 100.000 tvrtki u Hrvatskoj razmjenjuje elektroničke račune, od čega ih 60.000 aktivno šalje.
Uvođenjem elektroničkog fakturiranja u poslovanje, ubrzavaju se i automatiziraju poslovni procesi, smanjuju troškovi poslovanja, ostvaruju značajne uštede te se potencijalno stvara veća dodana vrijednost u poslovanju.
Prednosti eRačuna su:
• Pravovremena dostava računa
• Sprječavanje potencijalnih pogrešaka nastalih ručnim unosom
• Ubrzavanje poslovnog procesa i plaćanja jer se računi brže i točnije razmjenjuju
• Veća sigurnost, transparentnost i bolji pregled nad izdanim i zaprimljenim računima
• Ušteda vremena za proces kolanja dokumentacije između i unutar tvrtke
• Smanjeni trošak papira, prijevoza i poštarine
• Pohrana u sigurnu i kontroliranu elektroničku arhivu
Jedna od prednosti je sigurnost jer za razliku od papirnatog, eRačun je preporučena pošiljka, ovjeren vremenskim žigom, nepodložan manipulacijama i izmjenama i uvijek dostupan za pregled i obradu. Račun izdan ovim putem istovjetan je papirnatom računu.
Naravno račun se može poslati i e-mailom u obliku pdf dokumenta ali to nije strukturirani (XML) račun i ne omogućuje primatelju automatsku obradu, niti pošiljatelju daje sigurnu potvrdu da ga je kupac zaprimio. Uloga platforme (Fina, mojeRačun i drugi) kojom šaljete eRačun je je da uskladi račun s EU normom za eRačun, ukloni svaku sumnju u vjerodostojnost pošiljatelja i cjelovitost zaprimljenog sadržaja i da vam nedvojbeno dostavi informaciju o primitku eRačuna.
Više o eRačunu možete pročitati na Internet stranicama Ministarstva Gospodarstva na linku.
Na strani Tokića kao primatelja računa korist zaprimanja eRačuna je višestruka jer možemo automatski učitati jedan ili stotine računa odjednom u svoj računovodstveni program. Također time posao prepisivanja svih podataka s računa nestaje jer je strukturirani eRačun čitljiv u računovodstvenom softvareu.
Zbog svega prethodno navedenoga potičemo sve naše kupce i dobavljače na usvajanje eRačuna kao glavnog načina slanja računa prema Tokić d.o.o. i zaprimanja računa od Tokić d.o.o.
Za prijavu dobivanja ili slanja eRačuna te sva dodatna pitanja ili za razmjenu iskustava u poslovanju eRačunima slobodno se obratite na racunovodstvo@tokic.hr.