Kako je mlada vozačica našeg Tokić Racing Teama, Stefani Mogorović, završila na europskom NASCAR prvenstvu?

Proteklog je vikenda Stefani Mogorović, vozačica našeg Tokić Racing Teama, proživjela svoj (kišni) vikend iz snova. Kao najmlađa hrvatska vozačica kružnih utrka nastupila je na europskom Nascar prvenstvu!

Nakon mjeseci podgrijavanja priče o ulasku mlade Stefani u Nascar seriju napokon je stigla i ta ključna vikend-utrka. Daleko u Češkoj, 26. i 27. kolovoza 2023. Stefani je pored staze Most čekao Ford Mustang sa 5,7-litrenim motorom snage 400 KS i stražnjim pogonom. No, evo što je tomu prethodilo, a pročitajte i kratki intervju sa Stefani.

Skauti Nascara mladu Stefani „nanišanili“ su još protekle godine. Dali su joj da proba taj veliki i teški auto, isti onaj koji je vozio i Jacques Villeneuve. I imali su što vidjeti! Nakon prvih par bojažljivih krugova, vozački instinkt Stefani iskaljen u kartingu, odmah je počeo skidati sekunde po krugu. Stefani je tada u Italiji u ožujku nadmašila sva očekivanja i pokazala da je materijal za Nascar.

Upravo su joj te vožnje osigurale put u Češku, na vikend koji je značio kvalifikacije i dvije utrke. Jer, nakon mjeseci iščekivanja ponovno je uslijedio poziv. Otvorilo se jedno slobodno mjesto i krenula je euforija! Dileme nije bilo. Ide se na utrku! Za Stefani je to značilo, za početak, trinaest sati vožnje u očevom kamperu od Pazina do Češke, gdje ju je dočekala masa ljudi, potpisivanje autograma, druženje s drugim vozačima… Prava ekstaza u pomalo američkom ozračju prirodnom za Nascar.

Prvi oktanski adresnalin donijele su kvalifikacije, na kojima Stefani nije razočarala. Naravno, našla se areni s najboljima, a iako se upisala kao zadnja, činjenica da je sve prošlo uredu je bila zadovoljavajuća. Šteta, sudbina je htjela da prvi dan otkaže elektronika na Mustangu, pa je Stefani promatrala utrku van staze. I onda je krenuo taj drugi dan! Preživljavanje za sve vozače! Kiša je toliko jako padala da su neki vozači odustajali od utrkivanja. Toliko je bilo vlage, ne samo na stazi već i u zraku, da je Stefani ulazila u boks kako bi joj iznutra očistili stakla. Ipak, nije odustala i lavovski je taj goropadni auto dovela do cilja.

Iskustvo za pamćenje, kaže: „Toliko sam toga naučila i nadam se novim vožnjama u Nascaru, ali još se ništa ne zna. Svakako će nakon ovoga biti zanimljivo voziti i mog malog Renaulta Clio. Tko zna, možda me je Nascar ubrzao!“

Ponosni na mladu Stefani, koja je već s osam godina nastupala na Prvenstvu Hrvatske, a ispod vam donosimo jedan kratki intervju u kojem je govorila tko su joj uzori i kako se nosi sa strahom. U Češkoj je pokazala da misli ozbiljno…

 

INTERVJU
Stefani Mogorović

Jesi li se prije utrkivala ili naučila voziti bicikl?
Utrkivala, jer sam u karting sjela prvi puta sa svega tri godine.

Osjećaš li ikada strah u automobilu?
Da, mislim da je on neizbježan, pa je samo pitanje u što on s iskustvom prerasta.

Što čini brzog vozača?
Brze reakcije i refleksi, pametno i brzo razmišljanje.

Favoriziraš li kružne utrke ili reli?
Kružne utrke su mi draže od relija jer u svakom trenutku znaš kako stojiš i voziš, a pritom ne trebaš slušati suvozača već dobro znaš kakvi zavoji ti slijede.

Sjećaš li se prve utrke – starta?
Naravno, uvijek. Bilo nas je jako puno i svi smo strahovali kako ću se snaći u toj gužvi na Novom Marofu jer mi je bilo prvi puta. Dobro je prošlo.

S kime se najradije voziš u prometu?
Otkako sam položila vozački ispit, najradije sama.

Kad si položila vozački?
U ljeto 2021.

Koji je najjači ili najuzbudljiviji auto koji si vozila?

Moj trkaći Clio III, sve dok nisam sjela u Camaro!

U čemu bi se najradije okušala od natjecanja?
Za početak, svakako Formula 4, pa Formula 3, pa Formula 2, jer to je prirodan razvoj vozača kruga. Ali, sada znam da je to Nascar!

Ručni mjenjač ili automatik?
Ručni mjenjač.

Najdraži vozač Formule 1?
Lando Norris.

Osim Nascara koje bi natjecanje i automobil rado isprobala?
Voljela bih se okušati u reliju sa Škodom Fabijom R5, ali kružne utrke nipošto ne bih mijenjala za reli. Voljela bih isprobati tu suradnju sa suvozačem i uhvatiti se ukoštac s brzincima.

Tko je tvoj idol kad je riječ o utrkivanju?
Imam više njih, ali naravno najveća je Michelle Mutton.

Najzanimljivija utrka ili sportski događaj?
Karting utrka u Jesolu (Italija) gdje nas je na startu bilo više od 40, te sada mogu dodati i spektalk utreke u Nascaru.

Kako na tebe gledaju kolege na startu – ti si jedina?

Kolege u mojoj klasi stariji su od mene, imaju poštovanja i pokazuju izuzetno puno pažnje prema meni. Kada vođim neke međunarodne utrke, kao što je bio Nascar u Češkoj, onda nisam jedina.

A što kažu kolege i prijatelji?
Kolegice me zdušno podržavaju što mi puno znači u životu, dok su kolege okupirani nogometom.

Koji bi auto privatno vozila?
Renault Megane Trophy.

Često si vozila na Grobniku. Koje vrijeme želiš dostići?
Sve ovisi o autu, ali s Cliom definitivno ispod 1:39.

Kako izgledaju tvoji treninzi? Kako se mentalno pripremaš?

Postoje treninzi u teretani koji su zahtjevni, ali bolji su mi oni na stazi. Mentalno pripremanje prije utrke uključuje slušanje glazbe jer se tako najlakše smirujem. Kako se koncentriraš prije samog starta? U glavi vizualiziram plan koji prije starta ponavljam.

 

Photo credits: NASCAR Whelen Euro Series / Nina Weinbrenner